Spids ørene

 – 24 timer med høretab er resultatet af et projekt, der begyndte med en idé og blev virkeliggjort i form af en interviewbaseret bog, der henvender sig til alle med et høretab.
Til familie, venner, kollegaer, arbejdsgivere og audiologiske fagfolk. Bogen gør det begribeligt, hvad et høretab er og hvordan det påvirker vores menneskelige relationer. Den er grafisk illustreret og interviewbaseret.

Bogen blev til som et fondsfinansieret projekt og er et eksempel på, hvordan jeg har medvirket til at realisere en god idé og få den synliggjort. Bogen blev trykt i et oplag á 6.000 eksemplarer, hvoraf mange er afsat bl.a. via Høreforeningen og høreapparatproducenterne, som selv bruger bogen til deres medarbejdere og andre, der har interesse i de menneskelige sider af høretab. Bogen er udsolgt.

I samarbejde med Lisbeth Fink som fik ideen og stod for det grafiske design og sammen udviklede vi konceptet. Min rolle var at fundraise og skrive indholdet i bogen samt redigere og sørge for, at bogen blev distribueret og omtalt i medierne ved udgivelsen.

Se øvrige projekter